Využite zľavové kódy a kupóny, aby ste ušetrili

Hlavným rozdielom medzi kupónom a zľavovým kódom je ten, že kupón je fyzický ústrižok alebo papierik, ktorú dáte pokladníkovi, keď práve nakupujete v potravinách alebo inom obchodnom dome. Zľavový kód je reťazec čísiel alebo písmen, ktorý dáva jeho majiteľovi právo na zľavu alebo darček. Propagačné kódy sa vo všeobecnosti používajú pri predaji online. Mnoho internetových spoločností ponúka zákazníkom možnosť vložiť kód, ktorý sa skladá z čísel a písmen, aby ste získali v čase platby osobitnú zľavu.

Všetci sme to už videli pri nakupovaní online. To malé políčko na kód, ktoré sa zobrazuje v košíku alebo počas kontroly nákupného košíka. Môže to byť označené ako propagačný kód, kód zľavy, kód ponuky, kód, darčekový kód alebo iné variácie. Ale bez ohľadu na názov, vždy predstavuje malé okno príležitostí pre extra úspory na Vašu objednávku. Použite to s rozumom a môžete maximalizovať svoje potenciálne úspory – môže však treba trochu know-how na navigáciu neustále sa meniaceho obrovského množstva informácií o kupónoch dostupných na webe.

Ak nie ste oboznámení s tým, ako nájsť a použiť najlepšie kódy kupónov online, nebojte sa; tento článok Vám ponúkne niekoľko tipov, ktoré potrebujete na to, aby sa za chvíľku stali odborníkom vo vyhľadávaní zliav na internete. Najprv musíte vedieť, čo je zľavový kód a ako ho aplikovať. Kódy môžu poskytnúť určitú percentuálnu zľavu z Vašej objednávky, fixnú čiastku v eurách, alebo bezplatnú alebo zľavnenú dopravu. Môžu sa vzťahovať na väčšinu položiek, ktoré obchod predáva, alebo len na konkrétne položky alebo kategórie. Niektoré vyžadujú minimálnu sumu nákupu.

Obchody vydávajú tieto kódy prostredníctvom rôznych kanálov, ako sú napríklad informačné letáky, vlastné webové stránky alebo prostredníctvom iných webových stránok, ktoré propagujú súčasne viaceré obchody a kupóny. Niektoré zľavy sa uplatňujú automaticky pri platbe bez kódu, niekedy len kliknutím na určitý odkaz.

Kód je kombináciou písmen alebo čísel, zvyčajne okolo 5 až 10 znakov, ktoré sa niekedy objavia náhodne a inokedy budú obsahovať skutočné slová alebo časti slov. Samotný kód môže niekedy poskytnúť informácie o tom, akú zľavu poskytuje. Keď chcete využiť kód, môžete ho obvykle použiť pri zadávaní objednávky tak, že ho zadáte alebo skopírujete do poľa so zľavovým kódom a kliknutím na tlačidlo ho aplikujete. Toto políčko sa nachádza v rôznych fázach nákupu v závislosti od obchodu, z ktorého objednávate.

Niektoré obchody Vám umožnia použiť kód v nákupnom vozíku skôr, než začnete s nakupovaním, zatiaľ čo iní Vás ho nemusia nechať použiť, kým nedosiahnete určitý bod v procese platby. Môže to byť po zadaní Vašej poštovej a fakturačnej adresy alebo dokonca po zadaní informácií o kreditnej karte. Dbajte na to, aby ste predtým, než zadáte kód, neodoslali objednávku. Obchody sa značne líšia v tom, ako spracovávajú propagačné kódy v procese platby. Najlepšie obchody to majú vopred jasné. Aplikujú kódy hneď v nákupnom košíku, viditeľne zobrazujú Vašu zľavu a môžu dokonca poskytnúť presné údaje o kupóne, keď ho použijete. Ak Váš konkrétny nákup nie je vhodný pre zľavu, niektoré obchody Vám pomôžu nájsť niečo, čo je vhodné na uplatnenie zľavy. Mnohé, ale nie všetky obchody, zobrazia aspoň správu s vysvetlením, prečo sa kód neuplatnil.

Ako ušetriť na faktúre za paušál

Účty za mobilné telefóny môžu byť drahé, rovnako ako mesačný paušál. Samozrejme, tiež si budete môcť dobíjať aj kredit za Váš mobilný telefón, ale iba ak veľa netelefonujete a nemáte príliš veľký účet každý mesiac. Takže, ak máte problém vyhnúť sa nadmernému telefonovaniu, písaniu SMS a sledovaniu videí z YouTube na Vašom smartfóne, mali by ste vedieť, že existujú spôsoby, ako znížiť Váš účet.

Ak sa prihlasujete k novému paušálu na mobilný telefón, uistite sa, že platíte iba za to, čo potrebujete. Neobmedzené textové správy, volania a dátové balíky sú pekné, ale môžete používať svoj telefón aj menej, ako si myslíte. Pozrite sa na Vašu spotrebu v priebehu niekoľkých posledných mesiacov, aby ste zistili, či priemerné využitie je pod úrovňou služieb, za ktoré platíte. Ak áno, môžete ušetriť nejaké peniaze tým, že prepnete na nižší paušál (creditos urgentes 24h).

Mnoho operátorov každoročne prináša novú radu krajších, lepších a ľahších telefónov. Samozrejme, že sa Vám páčia nové zariadenia, ale môžete skončiť vyhodením stoviek eur za nový telefón, ktorý vlastne ani nepotrebujete, pretože neprináša žiadne nové či prevratné funkcie, ktoré Váš terajší telefón ešte nemá. Ak Váš súčasný telefón funguje, držte sa ho, aby ste ušetrili peniaze.

Poistenie telefónu znie príťažlivo, keď sa chystáte minúť stovky na nový telefón. Ale v mnohých prípadoch to nestojí za nič. Je nákladovo efektívnejšie investovať do robustného, ​​ochranného krytu a krytu displeja a zaobchádzať s prístrojom starostlivo, ako míňať mesačne desať eur na poistenie. Ak potrebujete viac ako jeden telefón, môžete skontrolovať, či Váš operátor ponúka rodinné paušály. Rodinné paušály ponúkajú úspory pre ďalšie telefónny a znižujú priemerné náklady na každý paušál. V niektorých prípadoch môžete rozdeliť náklady na priateľa alebo na člena rodiny, ktorému dôverujete.

Mobilný operátori často ukladajú strmé poplatky, keď prekročíte limit dát, takže ak pravidelne narazíte na svoj limit, možno budete chcieť prejsť na paušál s neobmedzeným množstvom dát. Mohlo by to skončiť lacnejšie, ako keď niekoľkokrát prekročiť svoj limit. Ak nemôžete zmeniť paušál, napríklad kvôli viazanosti, zvážte zníženie využitia dát. Používajte bezpečné Wi-Fi všade tam, kde je k dispozícii, a to najmä vtedy, keď sa zapájate do aktivít, ako je sťahovanie podcastov alebo sledovanie videí. Ak môžete znížiť spotrebu dát, môžete potenciálne prejsť na paušál, ktorý Vám bude účtovať menej.

Mnohí poskytovatelia účtujú poplatky za veci, ktoré nikdy nepoužijete alebo už nemáte, ako napríklad núdzové cestné asistenčné služby. Pri ďalšom platení účtu prejdite každý poplatok, aby ste sa uistili, že viete, za čo platíte. Niektoré nevyužité služby môžu byť odstránené z Vášho účtu. Mnohí zamestnávatelia a pracovné miesta majú zľavy u hlavných operátorov. Zistite, či máte u Vášho zamestnávateľa nárok na takýto paušál a môžete začať šetriť! Ak máte firmu a používate telefón na uskutočňovanie obchodných hovorov a e-mailov, môžete odpočítať niektoré alebo všetky náklady na paušál v čase zdanenia. To nepriamo zníži náklady na Váš účet mobilného telefónu (sitio web).

Rovnako ako mnohí ďalší poskytovatelia služieb, mobilný operátori čelia tvrdej konkurencii iných gigantov a menších poskytovateľov. V dôsledku toho môžu byť ochotní rokovať o výške ceny Vášho paušálu, aby Vás udržali ako zákazníka. Zavolajte svojmu mobilnému operátorovi, povedzte mu, že Váš účet je príliš vysoký, a že uvažujete o zmene poskytovateľa.

Moja prvá rýchla pôžička

Keď som vyrastal, žila moja rodina v podmienkach, ktoré možno bežne nazvať strednou triedou. Všetky naše finančné transakcie prechádzali cez miestnu banku. Tam sme mali sporenie a hypotéku na dom. Bežný účet sme nepotrebovali, mali sme hotovosť. Mama vedela presne koľko jej zostáva peňazí do výplaty, vedela koľko môže minúť, neuvažovala virtuálne.

Dnes je situáci. Keď sa pozrú na zostatok na účte, vidia nielen svoje existujúce peniaze, zostatok je doplnený o povolené prečerpanie a zostatok na kreditnej karte. Mnohí by si mohli myslieť, že zostatok na kreditnej karte naozaj vlastnia. Vôbec nechápu, že ide o úver.

Peniaze do banky

Moja mama bola učiteľkou hry na klavír. Dávala lekcie doma a rodičia detí, ktoré k nám chodili, jej platili vo forme hotovosti. Mama, disciplinovaná, nosila peniaze do banky. Bol som fascinovaný tým, ako to fungovalo. Vedela presne koľko má minúť a zvyšok odniesla na sporiaci účet a na splácanie hypotéky.

Keď som si otvoril svoj prvý účet, mal som pocit, že to tak nejako bude fungovať. Ako dieťa som účet nikdy nemal a financiám som nerozumel. Len som vedel, že človek môže minúť len časť peňazí a zvyšok musí odniesť do banky. A keď som si otvoril vlastný účet, tak nejako som si to predstavoval. Bol som prvý raz mimo domova, začal som študovať na vysokej škole. Založil som si účet, kam mi otec posielal nejaké peniaze na školu. Nebolo to dosť a musel som si sám zarábať. Aj na to bol účet skvelý.

Nenávisť voči pôžičkám

Ešte keď som bol na vysokej škole, počul som prvý raz o rýchlych pôžičkách. Samozrejme som o možnostiach pôžičiek niečo počul už ako dieťa a videl som množstvo záložní a vedel ako fungujú. Ale fungovanie rýchlych pôžičiek mi zostalo neznáme až do tej vysokej školy. Moje šťastie spočívalo asi predovšetkým v tom, že som nikdy rýchlu pôžičku nepotreboval.

Pochopil som princíp len zo samotného názvu – jednoducho ide o pôžičku, ktorú rýchlo vybavíte a rýchlo splatíte. Aspoň tak som si to predstavoval. Spolužiačka z vysokej školy potrebovala raz zaplatiť účet za telefón a chýbalo pár dní než mala dostať výplatu za brigádu. Zobrala si prvú rýchlu pôžičku a všetko sa zdalo jednoduché. Lenže potom si vzala ďalšiu a ďalšiu. O chvíľu dlhovala tisíce a čoskoro prišla o auto, ktoré jej darovali rodičia.

Začal som cítiť nenávisť voči rýchlym pôžičkám.

V čom spočíva problém?

Áno, môžete si povedať, že predsa toto bol problém mojej spolužiačky, nie samotného produktu. Je to ako s pivom. Môžete si dať jedno a je to super. Ale môžete si dať desať denne a máte problém. Akurát je tu predsalen jeden problém – rýchle pôžičky vyslovene zneužívajú situáciu ľudí. Najviac túto možnosť využívajú ľudia, ktorým nie sú bežné pôžičky s „normálnym“ úrokom dostupné. Už pri podpisovaní zmluvy im musí byť jasné, že nebudú schopní zaplatiť úver do štyroch týždňov, keď úrok sa pritom ráta za každý týždeň. Lenže oni často nemajú na výber. V mnohých situáciách ide o to, či budú mať rodičia možnosť dať jedlo deťom na stôl. A vtedy úrok nehrá rolu. Neznášal som tieto pôžičky, no raz som si jednu tiež musel vziať.

Nástroje pre správu rozpočtu

Správa Vašich peňazí a rozpočtovanie môže byť skľučujúca úloha, aj keď ste tabuľkovým géniom. Spravovanie účtov, sledovanie pohybu peňazí a sledovanie všetkého iného môže byť ťažké, ale existujú osobné finančné nástroje, ktoré uľahčujú prácu. Nižšie popíšeme niektoré z najlepších nástrojov osobných financií, ideálne pre sledovanie Vašich financií. Tieto nástroje sú najlepšie, najjednoduchšie a väčšinou sú bohaté na funkcie, pokiaľ ide o správu viacerých účtov, ktoré Vám pomôžu udržať si rozpočet v medziach a poskytujú Vám jasný obraz o Vašom finančnom zdraví – quicklån.

Ako prvý spomenieme aplikáciu Mint. Je bezplatná, založená na webe, a bola jedným z prvých bezplatných osobných finančných nástrojov na internete, ktoré sa pripojili ku všetkým Vašim bankám, investíciám, penzijným fondom, kreditným kartám a iným finančným účtom, aby Vám rýchlo poskytli kompletný obraz Vášho finančného zdravia. Táto služba je stále zadarmo a stále skvelá a podporuje stále viac a viac bánk. Môžete vidieť všetky Vaše peniaze, kde sa pohybujú, a aké sú Vaše zostatky na Vašom účte kedykoľvek. Tiež Vám tiež umožňuje zostaviť rozpočet pre domácnosť a varuje Vás, ak sa ho nedržíte, uvidíte, koľko míňate a na aké typy nákupov alebo pomôcok, môžete si nastaviť ciele úspor a mnoho viac. Výhodou je, že pomocou aplikácie nemôžete platiť, ale iba vidíte, koľko peňazí zostáva na Vašom účte a kam sa tieto pohybujú. Ukazuje Vám finančné produkty, ktoré by mohli ušetriť pre Vás viac peňazí z dlhodobého hľadiska, ako sú kreditné karty s nižším úrokom alebo účty s vyšším úročením. Mobilná aplikácia je dostupná pre iOS, Android a Windows Phone.

Ďalšou aplikáciou je YNAB. Samotná aplikácia je k dispozícii pre operačné systémy Windows a OS X s mobilnými verziami pre iOS a Android. Keďže aplikácia beží lokálne, máte prístup k Vašim finančným informáciám v režime off-line, ak to potrebujete, a YNAB stále obnovuje transakcie z Vašich bánk, kreditných kariet, penzijných fondov a iných účtov, aby Vám poskytla prehľad o Vašom finančnom zdraví. Aplikácia Vás prevedie nastavením finančných cieľov a dodržiavaním týchto kritérií, pomôže Vám zosúladiť účty a sprevádza Vás cez proces rozpočtovania samlelån jednoduchým a zrozumiteľným spôsobom. Môžete skúsiť YNAB bezplatne po dobu jedného mesiaca, ale po uplynutí tohto obdobia budete musieť za aplikáciu zaplatiť.

Menej známou aplikáciou je GnuCash a je určená pre tých ľudí, ktorí by radšej bezplatnú alternatíva na sledovanie financií, ktorá nemusí nutne vyžadovať spojenie s Vašimi bankami alebo pripojenie na externé služby. Je dostupná pre systémy Linux, BSD, Solaris, OS X a Windows. GnuCash používa vyvážený prístup k spravovaniu Vašich financií, čo znamená, že žiadna transakcia nemôže byť vykonaná bez toho, aby ste na ňu určili iný účet, čo zaručuje, že Vaše účtovníctvo je vedené vždy dobre. Podobne môžete naplánovať transakcie a vytvárať opakujúce sa položky. Aplikácia podporuje rozdelené transakcie, pomáha zosúladiť účty a umožňuje vytvárať podrobné prehľady a grafy, ktoré Vám pomôžu pochopiť, na čo míňate peniaze a kedy.

MoneyDance je našou poslednou aplikáciou, ktorú si dnes uvedieme. Je dostupná pre OS X, Windows a Linux. MoneyDance je robustný osobný finančný nástroj, ktorý podporuje online bankovníctvo (takže si môžete stiahnuť transakcie od Vašej banky a spravovať Vaše investície v aplikácií) a rozpočet. Môže sa pripojiť k stovkám finančných inštitúcií a môžete si sami pridávať transakcie, ak si to vyberiete.

Opcia na finančnom trhu

V oblasti financií je opciou zmluva, ktorá dáva kupujúcemu (držiteľovi opcie) právo, ale nie záväzok kúpiť alebo predať podkladové aktíva alebo nástroj v určitej realizačnej cene v určený deň v závislosti od formulára z tejto možnosti. Stála cena sa môže stanoviť na základe spotovej ceny (trhovej ceny) podkladového cenného papiera alebo komodity v deň vyradenia opcie alebo môže byť stanovená so zľavou v prémii. Predávajúci má zodpovedajúcu povinnosť splniť transakciu – predať alebo kúpiť – ak kupujúci (vlastník) uplatňuje túto možnosť. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu opciu ako súčasť inej transakcie, ako je emisia akcií alebo ako súčasť motivačného programu zamestnancov, inak by kupujúci zaplatil predávajúcemu odmenu za opciu. Kúpna opcia by sa bežne uplatňovala len vtedy, ak je realizačná cena nižšia ako trhová hodnota podkladového aktíva, zatiaľ čo opcia by bola bežne vykonávaná len vtedy, keď je cena vyššia ako trhová hodnota. Po uplynutí dátumu platnosti uplynie platnosť opcie a prepadne prémia predávajúcemu. Prémia je v každom prípade príjmom predávajúceho a zvyčajne stratou kapitálu kupujúceho.

Vlastník opcie môže v závislosti od možnosti predávať túto opciu tretej strane na sekundárnom trhu, a to buď v rámci mimoburzovej transakcie alebo vo forme výmeny opcií. Trhová cena alternatívy v americkom štýle sa zvyčajne blíži k cenám podkladových akcií, čo je rozdiel medzi trhovou cenou akcií a cenou opcie. Skutočná trhová cena opcie sa môže líšiť v závislosti od viacerých faktorov, napríklad významný držiteľ opcie môže potrebovať predať opciu, pretože blíži sa k dátumu uplynutia platnosti a nemá k dispozícii finančné zdroje na uplatnenie tejto možnosti, alebo kupujúci trh sa snaží získať veľký počet týchto opcií. Vlastníctvo opcie spravidla neoprávňuje držiteľa na žiadne práva spojené s podkladovým aktívom, ako sú hlasovacie práva alebo akékoľvek príjmy z podkladového aktíva, ako je napríklad dividenda.

Podobné zmluvy boli použité od dávnych čias. Prvým známym kupujúcim opcií bol starý grécky matematik a filozof Thales z Milétu. Keď prišla jar a množstvo olív bolo väčšie, než sa očakávalo, využil svoje možnosti a potom prenajal lisy za oveľa vyššiu cenu, než zaplatil za svoju opciu. V Londýne sa opcie stali známymi obchodnými nástrojmi v 90. rokoch 20. storočia počas panovania Viléma III. a Márie II. Privilégiami boli predajné opcie v severnej Amerike z 19. storočia, ponúkané špecializovanými predajcami. Ich realizačná cena bola stanovená na zaokrúhlenú trhovú cenu v deň alebo v týždni, kedy bola opcia kúpená, a dátum uplynutia platnosti bol zvyčajne tri mesiace po zakúpení. Neobchodovali sa na sekundárnych trhoch.

Na trhu s nehnuteľnosťami sa opcie na nákup dlho používajú na kúpu veľkých pozemkov od oddelených vlastníkov. Napríklad developer platí za právo kúpiť niekoľko priľahlých pozemkov, ale nie je povinný tieto pozemky kúpiť, a nemusí, ak dokáže kúpiť všetky pozemky v celom pozemku. Filmoví alebo divadelní producenti často kupujú právo – ale nie povinnosť – dramatizovať konkrétnu knihu alebo scenár. Úvery poskytujú potenciálnemu dlžníkovi právo – ale nie záväzok – požičať si v určenej lehote. Veľa dlhopisov je prevoditeľných na bežné akcie na základe voľby kupujúceho, alebo môže byť na základe voľby emitenta kúpená späť v špecifikovaných cenách.

HTML a CSS

Ak môžete, predstavte si čas pred vynálezom internetu. Webové stránky neexistovali a knihy boli našim hlavným zdrojom informácií. Vyžadovalo si značné úsilie – a čítanie – aby sme zistili presnú odpoveď na danú otázku. Dnes si môžete otvoriť webový prehliadač, preskočiť na vyhľadávač podľa vlastného výberu a zadať Vašu otázku. Akékoľvek informácie sú dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. A je pravdepodobné, že niekto niekde vytvoril webové stránky s presnými informáciami, ktoré ste pri vyhľadávaní mali na mysli. Skôr než sa naučíte ako vytvárať webové stránky s HTML a CSS, je dôležité porozumieť rozdielom medzi týmito dvoma jazykmi, syntaxe každého jazyka a naučiť sa nejakú bežnú terminológiu.

HTML, po anglicky HyperText Markup Language, poskytuje obsahovú štruktúru a význam webstránky tým, že definuje jej obsah, akým sú napríklad nadpisy, odseky alebo obrázky. CSS je programovací jazyk vytvorený na tvorenie vzhľadu obsahu, napríklad pomocou písma alebo farieb.

Tieto dva jazyky – HTML a CSS – sú navzájom nezávislé. CSS by nemalo byť zapísané do dokumentu HTML a naopak. HTML bude spravidla vždy predstavovať obsah a CSS bude vždy predstavovať vzhľad tohto obsahu. S týmto porozumením rozdielu medzi HTML a CSS sa podrobnejšie pozrieme na jazyk HTML.

Pri začatí používania jazyka HTML sa pravdepodobne stretnete s novými a často podivnými výrazmi(http://www.mcredit.mx/prestamos-personales-en-linea/). Tri základné HTML pojmy, ktoré by ste mali začať používať sú elementy, tagy a atribúty.

Elementy sú označenia, ktoré definujú štruktúru a obsah objektov v rámci stránky. Niektoré z najčastejšie používaných prvkov zahŕňajú viaceré úrovne nadpisov a odseky. Elementy sú identifikované použitím uholníkov <>, ktoré obklopujú názov prvku. Prvok tak môže vyzerať napríklad aj nasledovne: . Tagy sa najčastejšie vyskytujú v pároch otváracích a uzatváracích elementov.

Obsah, ktorý spadá medzi tieto dva tagy je obsahom tohto prvku. Atribúty označujú prvky, ktoré slúžia na poskytovanie dodatočných informácií o elemente. Medzi najbežnejšie atribúty patrí atribút id, ktorý identifikuje prvok; Atribút class, ktorý klasifikuje prvok; Atribút src, ktorý špecifikuje zdroj pre vložený obsah; a atribút href, ktorý poskytuje hypertextový odkaz na prepojený obsah. Atribúty sú definované v úvodnom tagu po názve elementu. Všeobecne atribúty obsahujú názov a hodnotu. Formát týchto atribútov pozostáva z názvu atribútu, za ktorým nasleduje znamienko rovnosti a potom z hodnoty atribútu. XHTML je variant HTML, ktorý používa syntax XML, po anglicky Extensible Markup Language. XHTML má všetky rovnaké elementy ako variant HTML, ale v syntaxe sa mierne líši.

Dokumenty HTML sú textové dokumenty uložené pomocou prípony súboru .html. Ak dinero chcete začať písať HTML, potrebujete textový editor akým je napríklad Poznámkový blok pre Windows a TextWrangler pre Mac. Všetky dokumenty HTML majú požadovanú štruktúru, ktorá obsahuje nasledujúce elementy a prvky: <! DOCTYPE html>,,a.

CSS je programovací jazyk, ktorý určuje vzhľad webových stránok vrátane farieb, rozloženia a písma. Umožňuje prispôsobiť prezentáciu stránky rôznym typom zariadení, ako sú veľké obrazovky, malé obrazovky alebo tlačiarne. CSS je nezávislé na jazyku HTML a môže sa používať s ktorýmkoľvek programovacím jazykom založeným na jazyku XML. Oddelenie kódu HTML od CSS uľahčuje udržiavanie webových stránok, zdieľanie štýlov na rôznych stránkach a prispôsobenie stránok rôznym podmienkam. Toto sa označuje ako oddelenie štruktúry (alebo obsahu) od prezentácie.

PHP

PHP je skriptovací jazyk, ktorý je vykonávaný na strane serveru a vkladaný do bežného HTML kódu. Čo to znamená? Každú stránku, ktorá obsahuje PHP skripty, server najprv zoberie a vykoná všetky príkazy v PHP, ktoré sú na stránke uvedené. Neskôr pošle klientovi už čistý HTML kód, ktorý je výsledkom bežania skriptu. Príkazy PHP sú vkladané priamo do HTML kódu a sú oddelené tagmi.

PHP je veľmi všestranný jazyk, v ktorom sa dá relatívne ľahko naprogramovať spravodajský server alebo online obchod – împrumut rapid – credit247.ro. Dáta sa môžu ukladať buď do obyčajných textových súborov alebo do databázy. Hračkou je spracovávanie dát z formulárov, jednoducho vytvoríte rôzne online testy alebo naprogramujete kvalitný reklamný systém. PHP sa vkladá do kódu HTML, takže pre tvorbu PHP skriptu zvyčajne stačí akýkoľvek bežný HTML editor, akým je napríklad Poznámkový blok.

PHP kód sa píše priamo do stránky, podobne ako HTML. Aby sa teda poznalo, odkiaľ až pokiaľ PHP siaha, je nutné označiť nejaký začiatok a koniec skriptu. Súbory PHP sa ukladajú s príponou .php nie na disk, ale na webovú adresu, kde je Vaša stránka na webe uložená. Ak máte na Vašej stránke PHP kód, mali by ste po jej načítaní vidieť už iba konečný vložený text, ktorý by sa mal zobraziť bez PHP kódu. Tento sa spracoval na servery a už je vidno iba jeho výstup. Samotné príkazy sa oddeľujú bodkočiarkou a pre lepšiu prehľadnosť píšeme každý príkaz do nového riadku, aj keď to PHP priamo nevyžaduje. Naopak, ak zabudneme bodkočiarku nastáva problém a práve toto býva častým dôvodom pre chybové hlášky. Z tohto dôvodu je lepšie používať editor, ktorý takéto chyby v syntaxe identifikuje predtým, než nahráte súbor na Vašu webstránku.

Aby sa uľahčila identifikácia jednotlivých príkazov, je možné do skriptu pridať pomocou dvoch lomítok na začiatku komentár, ktorý sa pri spracovaní skriptu ignoruje a slúži napríklad pri testovaní, ak chcete označiť zmenu kódu. Ďalším prvkom kódu sú príkazy. Základných príkazov je niekoľko a medzi nich určite patrí Echo. Echo vpisuje text do stránky. Druhým významným príkazom je Include. Tento príkaz vloží do stránky obsah zadaného súboru. Je to teda napríklad spôsob, ako mať spoločnú hlavičku webu v jednom súbore a vkladať ho do všetkých stránok. Existuje taktiež príkaz Require, ktorý funguje úplne rovnako ako príkaz Include. Jediný rozdiel je v prípade, keď vkladaný súbor neexistuje. Pri príkaze Include sa vygeneruje varovanie a pokračuje sa v načítavaní skriptu, zatiaľ čo pri príkaze Require sa vygeneruje fatálna chyba a ukončí sa spracovanie skriptu.

Každá HTML stránka by mala mať hlavičku, ktorá obsahuje minimálne titulok a zvyčajne aj definíciu s kódovaním. Na úplnom začiatku dokumentu je vhodné mať značku Doctype. Na jednom webe si zvyčajne vystačíme s jedným kódovaním a titulkom.

Pozrime sa ešte na jednu časť PHP jazyka a to je funkcia. Funkcia je oddelení kus kódu, ktorý má svoje meno a práva podľa tohto mena sa dá spustiť. Jedným spustením príkazu funkcie sa dá spustiť nejaký zložitejší výpočet, a to z rôznych miest, bez toho, aby sme zakaždým museli vypísať všetky príkazy tohto výpočtu. Funkciu spustíme uvedením jej názvu, ktorý je nasledovaný guľatými zátvorkami a ukončený bodkočiarkou.

JavaScript

Mnoho webových stránok sa tvorí práve pomocou JavaScriptu. V nasledujúcom texte si vysvetlíme k čomu je vlastne JavaScript dobrý, kde sa používa a aký je rozdiel medzi webovou stránkou a webovou aplikáciou.

Tento programový jazyk našiel svoje uplatnenie na webe len v posledných rokoch, ale je stále viac a viac populárny. Je neoddeliteľnou súčasťou všetkých moderných webov. Trošku si teda povedzme o vzniku tohto jazyka, pretože len tak pochopíme, za akým účelom bol vytvorený a na čo mal slúžiť. Vznik jazyka je úzko spojený so vznikom jazyku Java. Jeho cieľom je tvoriť prenosné programy (pikavippi heti – alfalainaa.fi) medzi rôznymi operačnými systémami a dokonca medzi rôznymi architektúrami. Mal by mať taktiež jednoduchý syntax a mal obsahovať viac funkcií ako jeho predchodcovia, napríklad C++.

Prehliadače v 90. rokoch dokázali zobrazovať len statický HTML obsah. Nebolo možné na web vkladať žiadne interaktívne prvky. To sa teda muselo zmeniť a na rad prichádza JavaScript, ktorý sa implementuje do vtedy najrozšírenejšieho prehliadača Internet Explorer. Implementácia bola však problematická, pretože každý internetový prehliadač si túto robil sám, a tak nebola štandardizovaná. V dnešnej dobe sa táto situácia zlepšila najmä vytvorením JavaScriptových frameworkov, ktoré poskytujú unifikované rozhranie a riešia odchýlky v rôznych prehliadačoch. Masívne rozšírenie JavaScriptu sa pripisuje firme Google, ktorá pri svojej aplikácií Gmail používa technológiu AJAX, ktorá je založená na JavaScripte.

JavaScript má jednu dôležitú vlastnosť, ktorá ho odlišuje od iných programovacích jazykov. Umožňuje totiž načítanie časti webových stránok bez nutnosti obnovenia okna. Nemusíte tak prejsť na novú stránku alebo počkať, kým sa Vám celý obsah znovu načíta. Dôležité je si uvedomiť, že všetky aplikácie s použitím JavaScriptu bežia na strane klienta a sú teda spúšťané v prehliadači u užívateľa. Toto je obrovský rozdiel oproti iným jazykom, ako je napríklad PHP. Ponúka sa tak možnosť tvorba dynamického menu či pridávanie rôznych kontajnerov – koroton laina, ktoré umožňujú ušetriť miesto na stránke, keďže sa napríklad roztvoria len prejdením myškou cez nich. Je to veľmi šikovné a prehľadné. JavaScript je skvelý pre formátovanie textu alebo tvorbu rôznych efektov.

Pretože odosielanie formulárov na server a čakanie na následnú odpoveď je pomalé, používa sa JavaScript tiež na validáciu webových formulárov. Napríklad ak napíšete vo formulári nesprávne Vás e-mail, webová stránka Vás na to ešte pred odoslaním upozorní a tak nie je nutné celú stránku znovu obnoviť, čo by viedlo k strate už vyplnených políčok. Je nutné si však uvedomiť, že keďže JavaScript beží u klienta, môže si ho užívateľ vypnúť alebo prepísať, a preto sa nemôžeme na takúto validáciu e-mailu spoliehať a je nutné ju skontrolovať ešte raz na serveri. Výhodou JavaScriptu je však pohodlnosť a efektívnosť bez zbytočného načítania stránky.

V poslednej dobe sa objavujú v JavaScripte aj hry a vytláča tak platformu Flash. Taktiež podporuje kreslenie veľmi rýchlej vektorovej grafiky. JavaScriptová aplikácia je multiplatformová a funguje na akomkoľvek zariadení, kde je internetový prehliadač. Môže sa jednať o počítač, tablet alebo telefón.

JavaScript sa zaraďuje medzi jazyky interpretované, čo znamená, že je vykonávaný podľa svojho zdrojového kódu. Jazyk obsahuje iba jeden numerický typ, string pre text, boolean pre pravdivostnú hodnotu a object pre čokoľvek iné. Tím, že zdrojový kód sa ukladá u klienta, môže ho každý zobraziť, prepísať alebo uložiť.

7 tipov pre web dizajnéra

Nižšie si uvedieme 10 tipov pre každého web dizajnéra, ktoré Vám pomôžu pri tom navrhnúť, vytvoriť a spravovať úspešný web.

1. Vaša webová stránka by mala odrážať identitu Vášho produktu alebo obsahu

Ak je Vaša spoločnosť založená na predaji určitého typu produktu alebo zverejňovaniu špecifického obsahu, mali by ste sa zamerať pri vývoji a dizajne webu práve na toto. Váš čitateľ by si mal automaticky spojiť dizajn Vášho webu s produktom alebo obsahom, ktorý ponúkate. Takýto dizajn posilní Vašu pozíciu na trhu a taktiež si tak získate množstvo potencionálnych zákazníkov. Ak ešte nemáte logo alebo obchodné meno pre Váš projekt, je najvyšší čas, aby ste niečo vymysleli a od toho môžete odvodiť ďalší postup.

2. Pochopte cieľ Vašej webovej stránky

Čo chcete pomocou Vašej webstránky docieliť? Aké sú Vaše hlavné ciele? Je nutné aby sa tieto odrážali aj na dizajne webstránky, pretože ak budete mať chaotickú a neprehľadnú webovú stránku, nikto ju už viackrát nenavštívi a vy stratíte potencionálnych zákazníkov. Niektoré spoločnosti používajú web na zriadenie novej značky, predaj výrobku alebo budovanie zákazníckej základne.

3. Zistite, ktorí návštevníci majú najväčší potenciál skonvertovať na platiaceho zákazníka

Počas fázy vývoja je nutné identifikovať potenciálnu zákaznícku základňu alebo cieľové publikum. Väčšina firiem má niekoľko cieľových skupín, z ktorých každá navštívi webové stránky z rôznych dôvodov. Je teda kľúčom k úspechu navrhnúť stránku tak, aby bola čo najpríťažlivejšia pre Vaše cieľové publikum a prispôsobená ich potrebám.

4. Zamerajte sa na konverziu návštevníkov na platiacich zákazníkov

Návštevníci webu sa stávajú platiacimi zákazníkmi niekoľkými spôsobmi. Môžu si zakúpiť produkt alebo službu, získať viac informácií alebo sa zúčastniť na propagovanej konferencii. Iní si môžu stiahnuť elektronickú knihu alebo informovať sa o ponuke. Interakciou s Vašou webovou stránkou návštevník urobí prvý krok, aby sa stal Vašim zákazníkom. Úspešné webové stránky poskytujú návštevníkom informácie, ktoré potrebujú.

5. Najdôležitejším prvkom každej webovej stránky je značka

Vašu značku tvorí viac ako len názov, logo a slogan. To, ako komunikujete, kto ste, čo ponúkate a prečo by sa pre Vás mal niekto rozhodnúť sú oveľa dôležitejšie prvky Vašej značky alebo webu. Je to Váš prísľub týkajúci sa kvality Vašich produktov a služieb, podľa ktorého sa zákazníci rozhodnú. Odráža hodnoty Vašej spoločnosti, pomáha budovať dôveru a definuje Váš úspech.

6. Vystupujte z davu

Nebojte sa vyskúšať jedinečné názvy a divoké dizajnérske nápady pri vývoji nových webových stránok. Vedecké štúdie ukázali, že ak webový návštevník zopakuje názov Vašej značky trikrát, je oveľa menej pravdepodobné, že na ňu zabudne. Takže zvážte jedinečný názov – alebo aspoň jedinečný dizajn!

7. Verte v seba a Váš úspech

Najlepšie dizajny a najúspešnejšie stránky na webe sú tie, ktoré odrážajú dôveru, optimizmus a úspech. Správny tón, farby a písmo Vám môže pomôcť pri šírení Vášho mena a získavaní nových zákazníkov. Vždy sa sústreďte na taký dizajn, ktorý vo Vás vyvolá čo najviac pozitívnych pocitov. Nikdy nenavrhujte stránku len z toho dôvodu, aby bola. Zahrňte nové funkcie, ktoré nikto z vašich konkurentov nemá. Urobte Váš web sviežim, jedinečným a súčasným. Súčasne vylepšíte zážitok pre návštevníkov a získajte tak viac platiacich zákazníkov.

SEO

SEO je skratka pre anglický názov Search Engine Optimalization, čo v preklade po slovensky možno nazvať optimalizáciou pre internetové vyhľadávače. Tento pojem zahŕňa množstvo postupov, ktoré slúžia na to, aby sme dosiahli čo najvyššie pozície s našou webstránkou vo výsledkoch vyhľadávanie pre dané kľúčové slová v prehliadači. Toto nám zaručí neprestávajúci tok nových návštevníkov a v dôsledku toho aj úmerne vyššie tržby.

Predstavte si, že chcete dať niečo vyhľadať vo vyhľadávači a za chvíľku dostanete výsledky tohto vyhľadávania. Až skoro tri štvrtiny užívateľov klikne na jeden z prvých troch výsledkov vyhľadávania. Ak sa Vám teda podarí pomocou SEO dostať Vašu webstránku medzi tieto tri prvé pozície, máte zaručený príval nových zákazníkov, čím zvýšite návštevnosť webu a oslovíte obrovský počet nových čitateľov, ktorí sa môžu stať Vašimi budúcimi potencionálnymi platiacimi zákazníkmi. Štúdie zistili, že vyhľadávače sú celosvetovo až druhým najčastejším dôvodom, prečo čitateľ Vašu stránku navštívi a vedú tak k zvýšeným konverziám čitateľa na platiaceho zákazníka.

Tak sa dnes SEO stalo dôležitou súčasťou každodennej práce webových dizajnérov, ktorý túto optimalizáciu zahŕňajú do každého obrázku, linku či textu. Nevyhnutnosť tejto optimalizácie spočíva aj v obrovskom konkurenčnom boji na webe o priazeň, čas a peniaze návštevníka. Každý sa teda snaží o tom, aby oslovil čo najvyšší počet zákazníkov svojou ponukou a webstránkou.

SEO ale nefunguje len na jednoslovných spojeniach. Dôležité je vytvoriť dokonalú sieť kvalitných a často aj dlhých kľúčových slov, ktoré sú relevantné vzhľadom k obsahu Vašej webstránky. Základným postupom ako SEO funguje je vyhľadanie kľúčového slova užívateľom a následne toto vyhľadávanie v prehliadači zobrazí Vašu stránku na popredných miestach výsledkov vyhľadávania. Optimalizácia pre vyhľadávače na internete je zaručený spôsob ako získať na dlhú dobu vysokú mieru návštevnosti. Je to veľmi efektívny spôsob, pretože nevyžaduje tvorbu žiadnych online kampaní alebo tvorbu platených reklám.

Nižšie Vám ponúkame prehľad výhod optimalizácie Vašej webstránky pre internetové prehliadače.

  • Možnosť získať dlhodobo veľký počet nových návštevníkov, ktorý sa môžu stať Vašimi zákazníkmi
  • Môžete sa sústrediť na špecifickú skupinu zákazníkov, o ktorých si myslíte, že by ich mohol zaujímať Váš obsah
  • SEO nemá len krátkodobý efekt, ale ak sa raz dostanete do popredných miest vo vyhľadávači, udržíte si túto svoju pozíciu aj niekoľko mesiacov
  • Zníženie nákladov, nemusíte platiť za sponzorované odkazy alebo reklamu
  • SEO neplatí len na Google, ale aj na iné vyhľadávače ako sú Zoznam alebo Yahoo
  • Množstvo analytických funkcií, ktorými môžete sledovať a vyhodnocovať Vaše výsledky

Základné faktory SEO sa delia na dve skupiny. Jedny sú tzv. onpage faktory. Zahŕňajú faktory, ktoré sa nachádzajú priamo na Vašej stránke a môžete pomocou ich nastavenia ovplyvniť poradie vo vyhľadávačoch pri hľadaní daných kľúčových slov. Prvý krok, ktorý je nutné spraviť predtým než si budete nastavovať akékoľvek parametre SEO je nájdenie tých správnych kľúčových slov, ktoré sa vo vyhľadávači vyhľadávajú, a ktoré môžete použiť na zlepšenie poradia vo výsledkoch vyhľadávania práve pre Vašu stránku. Tento proces analýzy kľúčových slov môže prebiehať rôznymi spôsobmi, ale najčastejšie sa naň používa špecializovaný softvér. Druhými faktormi sú tzv. offsite faktory, ktoré zahŕňajú faktory, ktoré nemôžete priamo ovplyvniť na Vašej webstránke. Patria sem najmä spätné odkazy.