SEO je skratka pre anglický názov Search Engine Optimalization, čo v preklade po slovensky možno nazvať optimalizáciou pre internetové vyhľadávače. Tento pojem zahŕňa množstvo postupov, ktoré slúžia na to, aby sme dosiahli čo najvyššie pozície s našou webstránkou vo výsledkoch vyhľadávanie pre dané kľúčové slová v prehliadači. Toto nám zaručí neprestávajúci tok nových návštevníkov a v dôsledku toho aj úmerne vyššie tržby.

Predstavte si, že chcete dať niečo vyhľadať vo vyhľadávači a za chvíľku dostanete výsledky tohto vyhľadávania. Až skoro tri štvrtiny užívateľov klikne na jeden z prvých troch výsledkov vyhľadávania. Ak sa Vám teda podarí pomocou SEO dostať Vašu webstránku medzi tieto tri prvé pozície, máte zaručený príval nových zákazníkov, čím zvýšite návštevnosť webu a oslovíte obrovský počet nových čitateľov, ktorí sa môžu stať Vašimi budúcimi potencionálnymi platiacimi zákazníkmi. Štúdie zistili, že vyhľadávače sú celosvetovo až druhým najčastejším dôvodom, prečo čitateľ Vašu stránku navštívi a vedú tak k zvýšeným konverziám čitateľa na platiaceho zákazníka.

Tak sa dnes SEO stalo dôležitou súčasťou každodennej práce webových dizajnérov, ktorý túto optimalizáciu zahŕňajú do každého obrázku, linku či textu. Nevyhnutnosť tejto optimalizácie spočíva aj v obrovskom konkurenčnom boji na webe o priazeň, čas a peniaze návštevníka. Každý sa teda snaží o tom, aby oslovil čo najvyšší počet zákazníkov svojou ponukou a webstránkou.

SEO ale nefunguje len na jednoslovných spojeniach. Dôležité je vytvoriť dokonalú sieť kvalitných a často aj dlhých kľúčových slov, ktoré sú relevantné vzhľadom k obsahu Vašej webstránky. Základným postupom ako SEO funguje je vyhľadanie kľúčového slova užívateľom a následne toto vyhľadávanie v prehliadači zobrazí Vašu stránku na popredných miestach výsledkov vyhľadávania. Optimalizácia pre vyhľadávače na internete je zaručený spôsob ako získať na dlhú dobu vysokú mieru návštevnosti. Je to veľmi efektívny spôsob, pretože nevyžaduje tvorbu žiadnych online kampaní alebo tvorbu platených reklám.

Nižšie Vám ponúkame prehľad výhod optimalizácie Vašej webstránky pre internetové prehliadače.

  • Možnosť získať dlhodobo veľký počet nových návštevníkov, ktorý sa môžu stať Vašimi zákazníkmi
  • Môžete sa sústrediť na špecifickú skupinu zákazníkov, o ktorých si myslíte, že by ich mohol zaujímať Váš obsah
  • SEO nemá len krátkodobý efekt, ale ak sa raz dostanete do popredných miest vo vyhľadávači, udržíte si túto svoju pozíciu aj niekoľko mesiacov
  • Zníženie nákladov, nemusíte platiť za sponzorované odkazy alebo reklamu
  • SEO neplatí len na Google, ale aj na iné vyhľadávače ako sú Zoznam alebo Yahoo
  • Množstvo analytických funkcií, ktorými môžete sledovať a vyhodnocovať Vaše výsledky

Základné faktory SEO sa delia na dve skupiny. Jedny sú tzv. onpage faktory. Zahŕňajú faktory, ktoré sa nachádzajú priamo na Vašej stránke a môžete pomocou ich nastavenia ovplyvniť poradie vo vyhľadávačoch pri hľadaní daných kľúčových slov. Prvý krok, ktorý je nutné spraviť predtým než si budete nastavovať akékoľvek parametre SEO je nájdenie tých správnych kľúčových slov, ktoré sa vo vyhľadávači vyhľadávajú, a ktoré môžete použiť na zlepšenie poradia vo výsledkoch vyhľadávania práve pre Vašu stránku. Tento proces analýzy kľúčových slov môže prebiehať rôznymi spôsobmi, ale najčastejšie sa naň používa špecializovaný softvér. Druhými faktormi sú tzv. offsite faktory, ktoré zahŕňajú faktory, ktoré nemôžete priamo ovplyvniť na Vašej webstránke. Patria sem najmä spätné odkazy.