Nižšie si uvedieme 10 tipov pre každého web dizajnéra, ktoré Vám pomôžu pri tom navrhnúť, vytvoriť a spravovať úspešný web.

1. Vaša webová stránka by mala odrážať identitu Vášho produktu alebo obsahu

Ak je Vaša spoločnosť založená na predaji určitého typu produktu alebo zverejňovaniu špecifického obsahu, mali by ste sa zamerať pri vývoji a dizajne webu práve na toto. Váš čitateľ by si mal automaticky spojiť dizajn Vášho webu s produktom alebo obsahom, ktorý ponúkate. Takýto dizajn posilní Vašu pozíciu na trhu a taktiež si tak získate množstvo potencionálnych zákazníkov. Ak ešte nemáte logo alebo obchodné meno pre Váš projekt, je najvyšší čas, aby ste niečo vymysleli a od toho môžete odvodiť ďalší postup.

2. Pochopte cieľ Vašej webovej stránky

Čo chcete pomocou Vašej webstránky docieliť? Aké sú Vaše hlavné ciele? Je nutné aby sa tieto odrážali aj na dizajne webstránky, pretože ak budete mať chaotickú a neprehľadnú webovú stránku, nikto ju už viackrát nenavštívi a vy stratíte potencionálnych zákazníkov. Niektoré spoločnosti používajú web na zriadenie novej značky, predaj výrobku alebo budovanie zákazníckej základne.

3. Zistite, ktorí návštevníci majú najväčší potenciál skonvertovať na platiaceho zákazníka

Počas fázy vývoja je nutné identifikovať potenciálnu zákaznícku základňu alebo cieľové publikum. Väčšina firiem má niekoľko cieľových skupín, z ktorých každá navštívi webové stránky z rôznych dôvodov. Je teda kľúčom k úspechu navrhnúť stránku tak, aby bola čo najpríťažlivejšia pre Vaše cieľové publikum a prispôsobená ich potrebám.

4. Zamerajte sa na konverziu návštevníkov na platiacich zákazníkov

Návštevníci webu sa stávajú platiacimi zákazníkmi niekoľkými spôsobmi. Môžu si zakúpiť produkt alebo službu, získať viac informácií alebo sa zúčastniť na propagovanej konferencii. Iní si môžu stiahnuť elektronickú knihu alebo informovať sa o ponuke. Interakciou s Vašou webovou stránkou návštevník urobí prvý krok, aby sa stal Vašim zákazníkom. Úspešné webové stránky poskytujú návštevníkom informácie, ktoré potrebujú.

5. Najdôležitejším prvkom každej webovej stránky je značka

Vašu značku tvorí viac ako len názov, logo a slogan. To, ako komunikujete, kto ste, čo ponúkate a prečo by sa pre Vás mal niekto rozhodnúť sú oveľa dôležitejšie prvky Vašej značky alebo webu. Je to Váš prísľub týkajúci sa kvality Vašich produktov a služieb, podľa ktorého sa zákazníci rozhodnú. Odráža hodnoty Vašej spoločnosti, pomáha budovať dôveru a definuje Váš úspech.

6. Vystupujte z davu

Nebojte sa vyskúšať jedinečné názvy a divoké dizajnérske nápady pri vývoji nových webových stránok. Vedecké štúdie ukázali, že ak webový návštevník zopakuje názov Vašej značky trikrát, je oveľa menej pravdepodobné, že na ňu zabudne. Takže zvážte jedinečný názov – alebo aspoň jedinečný dizajn!

7. Verte v seba a Váš úspech

Najlepšie dizajny a najúspešnejšie stránky na webe sú tie, ktoré odrážajú dôveru, optimizmus a úspech. Správny tón, farby a písmo Vám môže pomôcť pri šírení Vášho mena a získavaní nových zákazníkov. Vždy sa sústreďte na taký dizajn, ktorý vo Vás vyvolá čo najviac pozitívnych pocitov. Nikdy nenavrhujte stránku len z toho dôvodu, aby bola. Zahrňte nové funkcie, ktoré nikto z vašich konkurentov nemá. Urobte Váš web sviežim, jedinečným a súčasným. Súčasne vylepšíte zážitok pre návštevníkov a získajte tak viac platiacich zákazníkov.